پزشکیان:‌‌ تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام در تئوری آغاز شد


نایب رئیس مجلس شوزی اسلامی با تاکید بر اینکه باید از این الگوی مدیریتی ربع رشیدی برای مدیریت فعلی درس بگیریم گفت: تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام در تئوری آغاز شد.
به گزارش تبریزمن، مسعود پزشکیان عصر امروز در آیین استقبال از رویداد گردشگری تبریز۲۰۱۸ که با حضور وزیر ارشاد و رئیس سازمان میراث فرهنگی و تعدادی از سفرای کشورهای اسلامی در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه رویداد گردشگری تبریز۲۰۱۸ شروع یک کار برای توسعه گردشگری است اظهار کرد: تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام در تئوری آغاز شده ولی باید در عمل به پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی و مسلمان تبدیل شود.
وی با بیان اینکه باید پایتختی بسازیم که در همه شئون، اسلامی بوده و جلوه اسلامی را نمایان کند افزود: باید نه در گفتار بلکه در عمل این پایتختی را به اثبات برساند.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در برگزاری و مدیریت این رویداد گردشگری باید به خود متکی باشیم ابراز داشت: وعده پول از دولت داده می‌شود ولی اینکه پول را از بالا بگیری در استان خرج کنی به دور از ذهن است و باید با داشته‌های خود، توانمندی های استان را شکوفا کنیم.
پزشکیان با اشاره به اینکه تبریز جایی است که همیشه اولین‌ها رشد کرده و به دنیا عرضه شده است ابراز داشت: ۶۵۰ سال پیش در دانشگاه «رَبع رشیدی» تبریز به ۷ زبان زنده دنیا آموزش داده و دانشمند تربیت کرده و به دنیا صادر می‌کردیم.
وی با بیان اینکه باید به ۶۵۰ سال پیش برگردیم و به زبان‌های زنده دنیا داشته‌های خود را تبیین کنیم ابراز داشت:  برای نگاه به آنچه داریم و بودیم تحول می‌خواهد.
نماینده مردم تبریز، افزود: شهرک‌های دانشگاهی که در آن موقع در دانشگاه «رَبع رشیدی» به معنی شهرکی دارای بازار، مسجد، دانشگاه، مدرسه،  خوابگاه و… وجود داشت،  نمونه‌ای است که در دنیای آن زمان در جای دیگری وجود نداشت.
وی با تاکید بر اینکه باید از این الگوی مدیریتی ربع رشیدی برای مدیریت فعلی درس بگیریم تصریح کرد:  باید به خود برگردیم و تبریز را به جایگاه واقعی خود برسانیم.
پزشکیان عدم تخصیص بودجه کافی برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ را یادآور شد و گفت: در تبریز ۲۰۱۸ دل به بالا دوخته بودیم و دنبال پول بودیم که وعده‌ها دادند و محقق نشد،  خبری در بالا نیست و باید به خود برگردیم و از ظرفیت خودمان استفاده کنیم.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید لیاقت‌های تبریز و تبریزی را به اثبات برسانیم و از گذشته تاریخی خود درس گرفته و آن را زنده کنیم اضافه کرد:  می توانیم پایتختی بسازیم که در منطقه نمونه باشد که امیدوارم همه مدیران در پایان این رویداد با دست پر خارج شوند
پزشکیان:‌‌ تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام در تئوری آغاز شد.

نظرات